Zpět na stránku Mapa úspěchu

ŠKODA AUTO a.s.

ČT1
Viděli jste 25. 2. 2015 na ČT1

Vstoupit
do diskuse

ŠKODA AUTO a.s.

  • Vznik firmy: 1895
  • Místo působení: celorepublikově
  • Počet zaměstnanců: 25800
  • Oblast podnikání: Odvětví • Lehký průmysl

Více informací na stránkách ŠKODA AUTO a.s.

ŠKODA AUTO je důležitým pilířem české ekonomiky. Je aktivní na více než 100 trzích po celém světě a v  loňském roce dosáhla jednoho milionu vyrobených i prodaných vozů.

ŠKODA AUTO je jednou z nejstarších automobilek na světě. Její historie sahá až do roku 1895. Posledních více než dvacet let je součástí koncernu Volkswagen. Od té doby ŠKODA kontinuálně roste a na trzích po celém světě se etablovala jako významný automobilový výrobce. I v následujících letech sází ŠKODA na další růst: cílem Růstové strategie je zvýšit v příštích letech dodávky zákazníkům na nejméně 1,5 milionu vozů ročně.

ŠKODA je jedinou automobilkou, která v České republice automobily nejen vyrábí, ale i vyvíjí. Jen přímo v oblasti Technického vývoje zaměstnává automobilka téměř 2000 kvalifikovaných specialistů, inženýrů, designérů a konstruktérů. V Mladé Boleslavi se vyvíjí nejen všechny vozy značky ŠKODA vyráběné v domácích, ale také v sedmi zahraničních závodech. Vyvíjena je i řada komponentů a agregátů pro další značky skupiny Volkswagen. Vývojové a technologické centrum ŠKODA je v současné době čtvrté největší vývojové centrum skupiny Volkswagen na světě a v současnosti probíhá jeho další rozšiřování.

Společnost ŠKODA AUTO se ve spolupráci s vysokými školami, se Sdružením automobilového průmyslu a se Svazem průmyslu a dopravy snaží zabránit klesajícímu počtu zájemců o studium technických oborů, ke kterému dlouhodobě dochází. Během uplynulých let rozvinula spolupráci s hlavními českými technickými univerzitami, ať už formou sponzoringu, grantů nebo outsourcingu výzkumných projektů.

ŠKODA, jako jedna z nejstarších automobilek na světě, byla vždy považována za symbol českého umu, inovativnosti, technické vyspělosti i zručnosti. Současný vývoj a mezinárodní úspěchy jsou dokladem toho, že česká automobilka kráčí správným směrem. Zároveň dělá vše proto, aby se nejen ŠKODA ale i celá Česká republika stala místem, kde se bude dařit technickým oborům a budou zde vznikat nové technologie a inovace.

Související články

Diskuse

Pokud chcete být pod Vaším příspěvkem podepsáni, zadejte nejlépe celé jméno a příjmení

1 příspěvek


  • Zdeněk, 27. 2. 2015 ve 18:57

    Zdravím.Není všechno zlato,co se třpytí.Je sice pravdou,že se škodovky dobře prodávají,ale bohužel výrobce nepatří mezi nejlepší firmy,které se dokáží postavit čelem,vzniknou-li hromadné výrobní vady a tím i závady na vozidlech.Mnohé zahraniční firmy reagují okamžitě a závady bezplatně řeší.Škoda vydává miliardy na reklamu,propagační akce,ale na zákazníky kašle.Několik příkladů.Mám jako mnoho jiných Fabii 1,2HTP.Cca v 60tis.km se mi začaly přidírat ventily jako mnoho jiným řidičům.Na internetu se svěřovaly stovky nešťastníků se stejným problémem a dávali nemalé prostředky na opravu,zvl.,bylo-li auto již po záruce.Jednalo se o nešťastně umístěný katalyzátor na bloku a přepalování oleje.Co dělala Škoda. ?Někdy dala milostivě tzv.SET za 18 tis.,který si musel zákazník zaplatit.Mnozí nedostali nic.A to ještě si servis ponechal původní katalyzátor.Jednání s odd.tzv."péče o zákazníky"-to je zážitek.Hledají jakoukoliv záminku,aby nedali nic,nebo minimum.Dále problém s rozvody u 1,2TSI.Jak to řeší servis ??Zákazníkovi přeprogramuje motor a tím sníží výkon.Podobnou zkušenost má i můj syn.Jednání autorizovaného škodováckého servisu byl pro mne i něj "zážitek".Když potom vidím,kolik Škoda vynaložila na různé sportovní akce,reklamy všude možně,tak bych plakal.Kdyby jen zlomek těchto peněz věnovala na nápravu škod svých špatných a nepovedených výrobků,pak bychom si ji mohli vážit.Takto mohu jen konstatovat,že budu-li si někdy ještě kupovat nějaké auto,tak to škodovka nebude i kdyby nyní byly její výrobky sebelepší.Byl jsem fanda Škody,měl Š110,Felicii 1,3-50KW,nyní Fabii 1,2HTP.Tím přístupem Škody a servisu u mně Škoda končí.

    - Reagovat